Islamic Widget

itu aki

Thursday, September 2, 2010

Seribu Kemaafan Ku Minta Teman

Hatiku tidak tenang setelah aku menyakiti hati seseorang...aku tidak begitu selesa sekali apabila aku menyakiti hatinya...bukan niat aku untuk menyakitinya...

Buat temanku...
aku tau kau membenciku disebabkan bahasa aku yang agak kasar...
aku tau kau membenciku disebabkan aku telah menyakiti hati mu...

Tetapi...
bukan niat dihatiku untuk menyakitkan hati mu...
bukan niat dihatiku untuk berkasar bahasa dengan mu...

Berikanlah aku sedikit kemaafan kepadaku...
aku sedar akan kesilapanku akan terhadapmu...

Teman...
engkaulah sahabat yang aku paling sayang...
Ketika aku dalam kesedihan engkaulah yang menggembirakan aku...
Disaat aku ingin meluahkan perasaan,engkau hadir untuk mendengar keluhan hatiku..
Engkau sentiasa hadir dalam hidupku ketika susah dan senang...

Tetapi apakan daya...
hanya kesilapan yang kecil...
engkau diam seribu bahasa dengan mu...
tiada gelak ketawa yang aku dengar lagi darimu...
tiada khabar berita lagi yang aku dengar lagi darimu...

Teman...
sekali lagi aku ingin meminta maaf kepadamu...
Maafkan la aku...
Sepuluh tangan ku pohon...
Maafkan la aku teman...
kerana tanpa engkau tiada tempat lagi untuk aku berkongsi suka dan duka lagi...

Kembalilah Teman...
aku memerlukan engkau...
janganlah engkau membenciku...

Dari
Teman mu Yang Sejati....
NAJ

No comments:

Post a Comment