Islamic Widget

itu aki

Monday, November 29, 2010

aku sombong kepada Pencipta

bila melihat org buta melintas jln.....knp aq tdk membantu org itu??dia xseperti aq...yg masih boleh melihat lg dunia yg begitu luas ini....knp??knp??knp msti org yg bkn islam membantu..sdgkan aq hanya mampu melihat tanpa membuat ap2 bantuan terhadaap si buta ini...aq menyesal kerana termakan pujuk rayu syaitan yg menyuruh aq supaya tidak membantu hamba Allah itu..

"Sesungguhnya syaitan adalah musuh bagi kamu; maka ambillah ia sebagai musuh. Ia menyeru golongannya hanya supaya mereka menjadi di kalangan orang-orang Menyala." (35:6)

Syaitan telah menguasai mereka lalu menjadikan mereka lupa mengingat Allah; mereka itulah golongan Syaitan. Ketahuilah, bahwa sesungguhnya golongan Syaitan itulah golongan yang merugi. (QS. 58:19)

aq begitu menyesal akan perbuatan ku itu....aq tdk ingin menjadi sebahagian dari syaitan kerana syaitan....aq ingin membantu insan itu...biar la ap org nk kata kerana

Dari Abu Hurairah r.a., Rasulullah saw. bersabda, “Sedekah itu tidak akan mengurangi harta. Allah swt. akan menambah kemuliaan kepada hamba-Nya yang pemaaf. Dan bagi hamba yang tawadhu’ kerana Allah swt., Allah swt. akan mengangkat (darjatnya). (Muslim)

dan

sabda Rasulullah saw : "Sesungguhnya sedekah seseorang muslim itu memanjangkan umur dan mencegah dari mati dalam keadaan buruk dan Allah Taala pula menghapuskan sikap sombong dan membangga diri si penderma dengan sebab sedekahnya" ( H.R. Tabrani )

keikhlasan hati perlu ad ketika bersedekah...jgn bersedekah hanya kerana ingin terkenal...anda akan menjadi begitu hina nnt di akhirat jika anda bersifat demikian....

renung2kan la sahabat...

No comments:

Post a Comment