Islamic Widget

itu aki

Monday, November 29, 2010

Anda Bangga Dengan Kecantikkan/henseman anda?

Wahai kaum adam n hawa...kenapa anda begitu bangga dgn kecantikkan yg ada pada diri anda???
anda sedar x bahwa anda sedang bersifat takbur akan kecantikkan yg ad pada anda...ingat sahabat...kecantikkan yg ad pada kita hri ini adalah pinjaman yg di pinjam oleh Allah kepada kamu...

Jangan bergitu bangga kerana semakin cantik,hensem se2org...semakin byk menimbulkan fitnah..
sbb itu diwajibkan kepada muslimah supaya menutup muka mereka supaya tidak akn dtg fitnah kepada mereka...yakni wajah mereka tidak perlu didedahkan kpd lelaki(jika takut menimbulkan fitnah la)

“Wahai nabi (Muhammad), suruhlah kepada isteri-isteri kamu, anak-anak perempuan kamu dan wanita-wanita beriman agar melabuhkan jilbab (pakaian bagi menutup seluruh tubuh) mereka (semasa mereka keluar), cara yang demikian itu lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun lagi Maha Pengasihani (terhadap dosa kamu di masa lalu).” surah Al-ahzab (59)

dan surah An-Nur ayat 30 hingga 31

30.”Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan.

31. Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka…..”


jangan anda begitu bangga dgn ap yg anda ad pd hari ini sebaliknya anda perlu bersyukur dgn ap yg ad dan menggunakan kecantikkan,kehenseman anda dgn sebaik2nya...mereke adalah golongan org2 yg rugi di dunia mahupon di akhirat....mereka begitu bangga akan kecantikkan/kehenseman mereka sampai mereka sanggup merendahkan martabat org len...kpd yg ske merendahkan martabat org len...sedar la..anda sedang bersifat takbur !!

dalam surah Al Mukminin ayat 60

“Sesungguhnya mereka yang sombong untuk taat sebagai hamba-Ku, mereka akan masuk Neraka Jahanam sebagai makhluk yang hina.”


ingat !! ap yg ada pd dri anda hari ini adlh pinjaman dri Allah..Allah akan menarik sume nikmatNya jika dikehendakiNya...gunekan sebaik yang mungkin nikmat Allah itu....


selamat Beramal semua :)



No comments:

Post a Comment