Islamic Widget

itu aki

Saturday, May 21, 2011

Bukan Yang Ku Pinta...


Setiap pertemuan akan berakhir dengan perpisahan....
walaupun apa jua keadaan....
kita tetap akan terpisah...
aku redha akan ketentuan Ilahi....
kerana di sebalik semua ini ada maksud tersurat dan tersirat...

Aku amat menyayangi diri dia....
semakin hari aku mengenali diri dia....
semakin dekat aku dengan Allah....
dia banyak mengajar aku erti sabar....
tidak pernah aku berjumpa dengan wanita seperti ini...
ibarat bidadari yang datang dari langit untuk berjumpa dengan ku....

Aku terpesona dengan kecantikkan yang ada pada dirinya...
bukan kecantikkan fizikal...
tetapi kecantikkan ISLAM yang ada pada dirinya...
SubhanAllah....
sungguh cantik bidadari yang engkau kirimkan ini ya Allah....
aku bersyukur kepadaMu kerana mengirimkan bidadari ini kepada ku...

Aku amat menyayangi bidadari Mu ini ya Allah....
aku cuba untuk membawa bidadari ini bertemu dengan kedua ibu bapaku....
tetapi....
hasrat ku itu tidak tercapai.....

Hubungan aku dengan bidadari Mu sudahpun berakhir....
aku tidak pernah pinta akan berakhir begini....
tetepi Engkau sudahpun menulis di Luh Ma'fuz Mu....
aku Redha ya Allah....

Aku ingin memanjatkan syukur ku kepada Mu ya Allah...
kerana menemukan aku dengan bidadari yang Engkau kirimkan kepadaku....
walaupun sekejap...
tetapi banyak memberi manfaat dan juga erti kepada ku....

Aku mengharapkan agar bidadari ku ini akan berjumpa dengan orang yang jauh lebih baik dari hamba Mu ini....
Semoga dia akan selamat di dunia dan juga di akhirat....

Yang benar
Muhammad Najmuddin B Jaafar

No comments:

Post a Comment