Islamic Widget

itu aki

Sunday, September 25, 2011

Tak Perlulah Mahalkan...


Aku tidak la sempurna seperti Nabi Muhammad SAW, tidak la setampan Nabi Allah Yusuf AS, tidak la sekaya Nabi Allah Sulaiman AS dan tidak pula setabah Nabi Allah Ibrahim AS....

Aku nak tulis Entry kali ni sebab hari tu aku terbaca satu Artikel tentang perkahwinan.....
cuba baca kat bawah ni....

Nilai hantaran perkahwin masa kini

UPSR/PMR/SRP - RM1000 - RM3000
SPM - RM3000 - RM8000
STPM/DIPLOMA - RM8000 - RM12000
DEGREE - RM12000 - RM15000
2ND DEGREE/MASTER - RM15000 - RM20000
PHD. - RM20000 - RM30000

Ni harga standard tau...sbb kebanyakkan yang aku baca....
sume cakap benda yang sama...so aku percaya 50-50 la....
hahah

Tapi kat sini aku nak tekankan....
Perlu ke wang hantaran tinggi melambung??
Macam PHD tu???aku rasa xperlu la kan...
Yela...kalau kahwin mahal tu agaknye boleh kekal ke sampai k akhir hayat???
Buat sederhana suda...xperlulah mahal2....menyusahkan kaum lelaki je...

Uztaz Azhar Idrus


Hantaran yang terbaik ialah Al-Quran,wang hantaran xperlulah mahal2....
Menyusahkan orang lain adalah sesuatu yang boleh menjuruskan kita ke lembah dosa walaupon niat kita itu baik....

^^

No comments:

Post a Comment