Islamic Widget

itu aki

Wednesday, January 4, 2012

Keajaiban Ciptaan Allah


Kejadian ni pernah berlaku semasa awal tahun lepas...
kira da setahun la perkara ni terjadi....
dan sampai skarang aku tak boleh lupakan perkara ni...
sememangnya menakjubkan bagi aku....
Ceritanya begini....
awal tahun lepas...aku keluar denagn kawan aku menaiki motor...
lepas tu aku melalui dua kawasan yang berbeza....
satu...kawasan berbukit yang diliputi hutan dan diterangi dengan cahaya matahari yang terik....
kedua...kawasan yang berbukit dan tidak mempunyai hutan serta diterangi oleh cahaya matahari yang terik....

Apa yang aku rasa ialah....kedua2 tempat ni amat2 berbeza sekali....
biarpun diterangi dengan cahaya yang amat terik...
tetapi amat berbeza....
kerana tempat pertama tu sejuk sangat walaupun diterangi dengan cahaya matahari yang menggila pada waktu itu....tapi kiri dan kanan aku terasa sejuk....

Berbanding di tempat kedua....aku terasa amat panas...walaupun kawan aku membawa motor dengan laju....
itu la satu tanda Kekuasaan dari Allah yang terjadi dalam hidup aku....
Aku bersyukur sangat kerana dipilih untuk merasai nikmat ini.....

No comments:

Post a Comment