Islamic Widget

itu aki

Monday, July 18, 2011

Biar Jodoh Mak Yang Carikan...

Aku buat post ni pun sebab semalam aku tgk citer KCB 2.....
pasal citer ni la....aku terfikir....best ke bercinta sebelum kahwin atau kahwin dulu baru bercinta....
kat tempat kerja td...aku asyik termenung je....sampai ada kakak2 tu ckp something kat aku pon aku xdgr....smpai merajuk r gak kakak tu...gara2 xdgr ap yang dye ckp td....hahahah

ok berbalik tajuk di atas....
ye...dari dulu lagi aku nk mak aku carikan jodoh tuk aku....
sebab lps aku tgk citer ayat-ayat cinta....
aku jadi xheran klau couple2 ni....
lantak korg la...bkn kekal pon klau bercinta sebelum kahwin....
xd nikmat weyh......org kata xmencabar lps kawin...
sbb kita da tau prangai pasangan kita....

klau kita kahwin dengan org yg kita xkenal....
itu baru mencabar....
cube tgk dlm citer ayat ayat cinta....
mcm mane Fahri berkahwin dengan Aisyah....sedangkan Aisyah pon Fahri xkenal sgt....
tapi mereka dpt menikmati alam percintaan yang diredhai oleh Allah...
walaupun itu cuma khayalan manusia....tp aku rase itulah cinta sejati...
sanggup bersama walau ap jua keadaan...
itulah yg membuatkan aku begitu kagum dgn watak Fahri..
walaupon khayalan.....tp bg aku....watak itu wujud....cuma nama lain dan kedudukan lain....

aku tau....amat2 payah kita utk mencari wanita idaman kita....kalau bley....
aku memang nk wanita soleha seperti aisyah yg solehah....seolah2 Aisyah ni menggambarkan isteri Nabi Muhammad SAW yg solehah.....

tapi apakan daya....wanita muslimah pon mungkin xlayak utk aku sbb aku sendiri mengaku yg aku pon tidaklah bagus sgt.....

aku cuma berpegang teguh akan kata2 Nabi Muhammad ....."wanita itu dikahwinin oleh 4 sebab, agamanya,keturunannya,hartanya dan kecantikkannya...maka pilih la agamanya "

maka dari situ kita dpt tau bahawa Nabi Muhammad amat menitik beratkan soal agama....pilih la agama dluw...selepas tu keturunan,harta dan kecantikkannya.....

aku amat2 redha jika jodoh aku tu xla cntk mana pon....sedap mana memandang suda memadai la...tp yg paling penting ialah dia sorg yg solehah....harta keturunan aku xpandang.....

k la...smpai disini saje aku nak cerita..daaa ~
salam....

selamat beramal ~

No comments:

Post a Comment