Islamic Widget

itu aki

Sunday, July 24, 2011

Hina Sangat Ke Dia Tu

Ok la...
hari ni kwn aku berhenti kerja...
klau x..esk dye berhenti kerja...
tapi dia berhenti kerja dalam keadaan yang amat hina...
arrggghhhh !!!
kesian aku tgk...
yela....pagi2 aku sampai kat tempat kerja tadi...aku tgk dye happy giler...xd la nmpk muka sedih dia tu...
tapi lepas kene panggil dgn manager kat situ...
aku tgk dia teros berubah...termenung je....
ngat nk tegor dia...tapi aq batal kan niat aku sbb nk g solat zohor...
lps solat zohor tu dye g rehat....tetiba ad kakak tu panggil aq...
akak - naj,hari ni zdakaria last kat sini..
aq - yeke?td dia ckp esk dia last kat sini..
akak - xtau la dik..eh ko xtau ke zdakaria menangis td??
aq - hah??menangis??akak biar betul...td adk tgk dia termenung je...
akak - xkn ko xtau??pelik la gak...
aq - memang xtau...eh jap kak...adk rase zdakaria tu nangis sbb td kot
akak - sebab apa??
aq - td adk nampak manager pggl zdakaria jumpe dia..g la jmp...pastu tgk muka manager tu berkerut2..nmpk mcm mrh...
akak - kurang ajar betol la manager ni....ad ke patot marah dia dpn customer...xley ke mrhkat dlm bilik dia...
aq - mmg patot la dia menangis...klau adik td...adik tengking balik...yela..mrh2 org dpn customer...
akak - yela adk...k la...akak nk g kerja ni...


aku mmg cukup terkilan dgn perbuatan manager tu...kurang ajar...mrh la dlm bilik...ni x...marah2 dpn customer...ramai kot customer hari ni....aih....sabar je la.....

sapa yg hina....kwn aq atau zdakaria??

aih.......masih berbekas lg dlm hati aq ni....saba je la...

kpd korg semua...ambik iktibar dari cerita aq ni...walaupun korg marah sekalipun kat sesapa...lepas la kemarahan korg kat dye secara berdepan atau biarkan saje perasaan tu berlalu....jgn mrh se2org di depan org ramai...ia akan memalukan diri kita sendiri...walau ap jua keadaan skali pon.....

sifat amarah itu adalah salah satu sifat yang di sukai oleh syaitan...

Selamat beramal semua... :)

No comments:

Post a Comment