Islamic Widget

itu aki

Wednesday, July 27, 2011

Laptop Punya Pasal

Alhamdulillah...
akhirnya laptop aq kembali pulih seperti sedia kala...
walaupon skrin tidak secerah dahulu...
tapi masih boleh digunakan lg...
hohhohoho

Jimat duit aku bulan ni...
klau x...jenuh aku nak cakau duit.....

Aku bersyukur kepada Allah....
Kerana aku tidak perasan bahawa Allah sedang menduga aku dengan laptop yg rosak....
Setiap benda yang berlaku disekeliling kita...
Itu adalah ujian dari Allah...
Kita xkan menduga ujian itu...
Kita xkan menyedari ujian itu...
Ujian itu datang dari pelbagai sudut dan bentuk...
Susah senang itulah ujian...
Menghadapi ujian perlulah dengan kesabaran...
Allah menguji kita ada sebab...
Sebabnya ialah untuk menguji hambanya...
Sama hambaNya itu patuh dan masih lagi ingat kepadaNya atau lupa akan diriNya...

Surat al-Ankabut [29]]: 1-3 “Ali Laam Miim. Apakah manusia mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan; kami telah beriman, padahal mereka belum diuji lagi? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya dia mengetahui orang-orang yang dusta.”

Dalam surah itu pun sudah disebut bahawa orang yg sudah beriman atau tidak...
Akan tetap di uji oleh Allah....

Untung jika kita bersabar kepada Allah...
Antara Faedahnya ialah :-

1)Dapat berdamping dengan Allah
2)Akan memperolehi berita yang gembira dari Allah
3)Akan bertemu dengan Allah dalam keadaan yang baik
4)Pahala yang berlipat kali ganda
5)Api neraka akan merasa gerun dengan kita
6)Akan dicintai oleh Allah

aku telah bertemu dengan apa yg aku ckp....
terasa manis sekali kita bersabar...
xrugi jadi org yg sabar....

itu sahaja lah yg dapat aku terang kan...
sampai kita berjumpa lg...daa ~

Selamat Beramal semua... :)

No comments:

Post a Comment